همشهری‌آنلاین: گزارش جدید دولت بوش نشان از افزایش میزان بیکاری در آمریکا دارد واین نگرانی وجود دارد که انتشار چنین گزارشی بر دیگر بخش های اقتصادی آمریکا نیز تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، مقامات کاخ سفید هنوز درباره اینکه دولت بوش دخالتی برای بهبود وضع اقتصادی انجام دهند یا نه، موضع روشنی نگرفته اند.
براساس گزارش وزارت کار آمریکا میزان بیکاری در آمریکا با افزایشی پنج دهم درصدی، به پنج درصد رسیده است که این میزان بیکاری از زمان نوامبر سال 2005 بی‌سابقه بوده است.

  دغدغه رکود اقتصادی با افزایش نرخ بیکاری در آمریکا

بر اساس این گزارش بخش خصوصی و دولتی در آمریکا در ماه گذشته هجده هزار شغل ایجاد کرده اند که در نوع خود کم سابقه است.

بوش که امروز با مشاوران اقتصادی خود در این خصوص گفتگو کرده است پیشتر و در گفتگوی اختصاصی خود با شبکه رویترز تصریح کرده بود تا سخنرانی سالیانه خود که فقط سه هفته فرصت باقیست صبر خواهد کرد تا درباره ارائه پیشنهادی خاص از سوی دولتش برای بهبود وضع اقتصادی تصمیم بگیرد که البته این اظهارات خود به گونه ای به نگرانی از رکود در بازار را دامن می زند.

ارائه گزارش ماهیانه از میزان بیکاری در آمریکا از سال هزار و نهصد و هشتاد و سه و ریاست جمهوری ریگان صورت گرفت که در آن زمان رئیس بانک مرکزی، رئیس امنیت بورس، وزیر خزانه داری و دیگر مقامات آمریکایی در انتشار این گزارش سهیم اند.

ممکن است گزارش میزان افزایش بیکاری در آمریکا باعث رکود بیشتر اقتصادی، شدت یافتن بحران مسکن یا افزایش قیمت سوخت در این کشور شود.

کد خبر 40911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز